Sabtu, 25 Julai 2009

El Zahraa Inn Sungai Petani


Hotel El-Zahraa telah beroperasi secara rasminya dan dirasmikan oleh Pengarah Urusan HPA, Tuan Hj Ismail b Ahmad. Sebelum itu diadakan bacaan Yasin dan Al-Mathurat dan disusuri dengan solat dhuha di Dewan Hotel. Hotel El-Zahraa merupakan sebuah hotel bajet bercirikan Islamik yang berkonsepkan Timur Tengah. El-Zahraa juga menyediakan kemudahan yang diperlukan oleh umat Islam seperti sejadah di dalam bilik, laungan azan serta bacaan ayat suci Al-Quran.

El-Zahraa Inn juga dirangkaikan dengan penginapan secara Homestay sebagai penginapan alternatif bagi menampung keperluan sekiranya hotel penuh. Penginapan ini disediakan di Jawi Homestay, di Bandar Laguna Merbok. Hotel ini juga menyediakan sejumlah 29 bilik untuk dinikmati oleh oleh para pelanggan. Bilik Superior (single) sesuai bagi pelanggan yang memerlukan ruang tidur dan rehat yang ekonomi. Manakala bilik superior (Double) bagi pelanggan yang berpasangan. Bagi mereka yang berkeluarga boleh memilih bilik jenis Deluxe manakala bagi pelanggan yang mementingkan keselesaan dan ketenangan bolehla memilih Executive yang dihiasi fabrik serta hiasan dalaman serba mewah.
Kemudahan dalam bilik
1. Bilik berhawa dingin
2. LCD TV
3. Siaran Astro
4. Wifi
5. Telefon
6. Bar mini / Peti sejuk
7. Cerek
8. Air panas/ sejuk
9. Seterika / papan
10. Sejadah, Al-Quran dan arah kibalat
11. Produk HPA
12. Bantal dan selimut tambahan
13. Kain batik dan kain pelikat
Terletak di tengah kepesatan pertumbuhan bandar Sungai Petani bahagian Utara, iaitu di Lagenda Height, El-Zahraa Inn boleh dikunjungi dari plaza tol Sungai Petani utara oleh pelanggan yang menggunakan lebuhraya utara-selatan. Hotel ini juga dikelililngi oleh rangkaian perniagaan HPA yang lain seperti Restoran Radix Fried Chicken, ROR, ROC dan Radix Bakery House.
Untuk keterangan lanjut dan tempahan, sila hubungi:
Tel : 04-4259144/150Fax: 04-4259131
Sumber :

2 ulasan:

  1. mohon hotel budget juga di shah alam atau klang diwujud. sokong Halalan Toyibba

    BalasPadam
  2. jika boleh diwujudkkan hotel budget di setiap kawasan pelancongan spt pantai chenang, Langkawi,Pulau Pangkor,Pulau Pinang, Melaka dan Port dickson. Jika dah maju bole berkembang di kawasan pelancongan luar negara spt Hadyai,Singpura,Vietnam atau filiphina.Mudah utk plncong msia.tq

    BalasPadam