Khamis, 18 Jun 2009

Awas : Radix Tiruan




Assalamualaikum.Apa khabar saudaraku. Semoga sihat sejahtera hendaknya. Saya ingin berkongsi pengalaman berkenaan dgn perkataan "RADIX". Pada 4 Jun 2009 saya ke sebuah restoran di Tg Rambutan utk makan. Seperti biasa kopi Radix adalah minuman biasa yg saya minum di kedai tersebut. Apabila minuman sampai, saya pun minum seteguk. Wah rasanya tidak spt kopi Radix yg biasa. Lalu saya pun bertanya kpd empunya kedai tersebut. Beliau mengatakan yg kopi radix telah ditukar kpd packing yg baru (disebabkan oleh berlakunya kopi radix tiruan,lalu HPA telah menukar packing supaya tidak boleh ditiru).

Saya pun mintaklah dgn tuan punya kedai nak tengok packing baru yg dinyatakan tu. Manalah tau mmg betul HPA dah tukar. Saya berasa terkejutapabila melihat packing kopi Radix tersebut (lihat attachment). Apabila ditanya siapakah yg membekalkan kopi tersebut, dia pun tak tahu. Katanya Cina yg hantar kat dia. Kilangnya bertempat di Taiping Perak.

Macam-macam bangsa Cina lakukan utk menjatuhkan produk org Islam kita. Yg sedihnya org Melayu kita yg menjadi mangsa penipuan mereka.

Wallahualam.

Sekian.

Mohd Khamli Bin Saroni
http://mohdkhamli.blogspot.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan